keskiviikko 21. syyskuuta 2011

KUVATAIDEBLOGEJA

Niin mielelläni olisin tehnyt tämänkin kirjan teille, mutta sitä ei saa enää mistään! Kustantaja on penkonut varastojen perätkin, eikä löydy. Tästä huomaame, miten oikeassa Jacques Bonnet olikaan Kirjaston henget teoksessaan puhuessaa taidekirjojen keräämisen vaikeudesta:

"Se joka kiinnostuu taiteesta ja kerää siihen liittyvän kirjaston, törmää heti  kahteen ongelmaan. Ensimmäinen on taloudellinen: taidekirjat maksavat keskimäärin kolme tai neljä kertaa enemmän kuin tavalliset kirjat - ja toisinaan paljon enemmän -, niitä ei ikinä julkaista pokkareina, eikä niistä oteta uusintapainoksia kuin harvoin, kun ne on kerran loppuunmyyty. Hinta antikvariaateissa voi siis kohota hyvin korkeaksi. Siksi sitä katuu helposti, ettei hankkinut kirjaa heti, ja tämä puolestaan yllyttää moninkertaistamaan hankinnat, jotta ei tarvitsisi katua myöhemmin eikä tehdä samaa virhettä toista kertaa. Tämä on loputonta."

Minä kadun, että en tarttunut tähän teokseen heti sen ilmestyttyä, mutta onneksi sain esiteltyä teille Riitta Konttisen Naiset taiteen rajoilla (Tammi) sekä saman tekijän Modernistipareja (Otava). Nyt menetetty Taiteilijapareja saa olla palkissani 'ovena' muutamiin blogistanian taiteilijoihin:
Johannan maailma
Birgitan maalaukset
Virtausta elämään

Elegia's Silence

Vita brevis, ars longa!

6 kommenttia:

  1. Kiitos näistä linkeistä. Hannen ja Johannan blogit ovat minulle tuttuja, muut aivan uusia. Kuvataide on minulle rakasta ja ostan mielelläni laadukkaita taidekirjoja.

    Katja / Lumiomena (taas anonyyminä :))

    VastaaPoista
  2. Katja, ole hyvä!

    Sama täällä, sama täällä. Minulla on kuvataidekirjoja ympäri Eurooppaa, sillä näitäkin kerään - tosissani;-)

    VastaaPoista
  3. Kiitos Leena, täällä sitä taas ollaan =)

    Perjantaina töissä kirjasto tuli esittäytymään ja kuinka ollakaan siellä oli Polte tarjolla. No nyt sitten vihdoi pääsen sitä lukemaan ja haistelemaan =)

    VastaaPoista
  4. Birgitta, ole hyvä. Minun oli tähän ihan pakko laittaa tämä minun lempparini. Toinen on se hurja nainen, jota käytin Södergranin runossa Vaarallisia unia.

    Polte on ollut minulle Ian McEwanilta vaikein, mutta ehkä syy on vain sen fysiikan siinä. Menen ihan lukkoon jo sanoista matikka, algebra, fysiikka, geometria...Elämästäni on hukkaantunut mielettömästi tunteja käsittämättömään, josta ei ole ollut minulle koskaan mitään hyötyä. Nekin tunnit olisin voinut lukea vaikka mitä vierasta kieltä tai lukea myös saksan pitkänä. Älä annan minun viedä lukunautintoasi, sillä loppupeliessä Ian McEwan on aina paras.

    VastaaPoista
  5. ;-) luen ja palaan vielä asiaan.

    VastaaPoista
  6. Birgitta, voisit kommentoida sitä po. kirjan kohdalle. Näistä kommenteistahan tulee sähköpostille ilmoitus ja ellei minulta kuulu vastausta samana vuorokautena, voit huhuilla.

    VastaaPoista