lauantai 23. toukokuuta 2009

LEHMUKSEN KEVÄTPUNASTUS


6 kommenttia:

  1. Lehmus puuttuu kallioltamme (minulla on ollut ajatus saada "kaikki" puut puutarhaamme)

    VastaaPoista
  2. Onko sinulla kastanja?

    Meidän lukuisat lehmukset ovat metsälehmuksia ja erityisen kauniita juuri nyt.

    kastanjaa minulla ei ole, sillä sen menestyminen on täällä kiikun kaakun. Muutamilla on, mutta sitten yhtäkkiä yksi kova talvi voi pun viedä.

    VastaaPoista
  3. Meidän ikkunoistamme näkyy puistolehmuksia ja ne ovat ihania, jotenkin niin raikkaita! Kuten tämä kuvasikin.

    VastaaPoista
  4. Lehmus on juuri alkusuvesta raikas ja jotenkin huumaavan kaunis. Teki mieli kirjoittaa, että lehmus kukkii punaisin kukin, mutta ei tuo ole kukintaa, vaan jotain muuta..., silti puut ovat juuri nyt kuin pieniä punaisia kukkia täynnä. Lehmushan on runojen niinipuu.

    VastaaPoista
  5. Minulla on pieni saksanpähkinäpuu
    ja pieni tavallienn hevoskastnaja.

    VastaaPoista
  6. Hevoskastanjaa minä tarkoitinkin. Se juuri ja juuri pärjää täällä. Vuosikausia minulla oli sille paikka odottamassa ja sitten joku toi tammen, jonka istutimme siihen. Paikka oli varattu isolle puulle. Tammi tulee lehteen myöhään, mutta ei ole välttämättä niin hidas kasvussaan kuin luullaan. Luin yhden jipon lehdestä: kanankakkarakeita istutuskuoppaan, niin ehtii nähdä puunsa isona.

    VastaaPoista